- Vad vill man göra...

... av sitt liv ? Det är frågan det .
Jag har länge funderat vad man vill göra av sitt liv . Visserligen har man det rätt bra nu som man har det . Men många frågor som dyker upp ibland . Ska man bo kvar i stan ? Ska man byta jobb och försöka hitta ett heltids jobb ?

Jag är nöjd över mina jobb som jag har , men att jobba som extra är inte alltid kul . Att aldrig veta riktigt hur man jobbar . Att inte kunna planera sin fritid som man skulle kunnat gjort om man  haft ett heltids jobb . Men jag är rätt fri så att kunna välja om jag vill jobba eller inte . Men man måste ju jobba för att kunna leva ett liv och kunna betala räkningar osv. Visserligen har jag knappt aldrig haft svårt att försörja mig på något sett . Jag är glad att jag har ett arbete nu i detta läge med ekonomin. Men jag har alltid i stort sett haft ett arbete att gå till sen man slutade skolan . Jag trivs att arbeta och känna att jag kan unna mig saker som jag gjort nytta för .

Men jag kommer inte föralltid vara kvar i örebro, det är en sak som är säker.
Vad finns kvar att hämta här ?  Jag vill få mer erfarenheter och vill ha lite mer luft under "vingarna" och göra nånting annat än att bo här i örebro .
Man har ju bott här sen första klass och nu vill man vidare. Det kommer inte bara ske över en natt att man flyttar . Det är ju en del som ska ordnas och sådär . Man ska veta att man har ett jobb och en ekonomi , och inte bara flyttar och sen står man där utan pengar . Jag är inte den som vill leva snålt!


Till något annat, sista veckorna så har man inte vart sig själv helt och hållet . Utan man har känt sig trött och lite hängig sådär . Vet inte vad det beror på . Men tror att kroppen känner efter att den behöver ledigt efter sommaren . En riktig semester är något som man skulle vilja ha . Vet inte när man bara kunde koppla av med en semester . Det har bara vart jobb nu senaste 2 åren . Men får se om man planerar något till hösten/vintern . Det gäller bara att få med någon.










Kommentarer
Postat av: Hannipe

Jag vill också iväg, det vet du min bästa.

2009-09-17 @ 00:48:12
URL: http://speltid.blogg.se/
Postat av: mamma

Ja du Linus, du skulle behöva komma iväg å bara få vara...slippa tänka på att de ringer om jobb, du får komma ner hit å förankra dig lite med jobb!!! LInköping e en härlig stad att bo i...å så får jag ju dig närmare mig!!...puss älskar dig!!

2009-09-17 @ 07:51:24
URL: http://gammtackan.blogg.se/
Postat av: sanna

nu har ja hittat hit =) tack !

flytta till vässan.. haha ! kraaaaam =)

2009-09-17 @ 15:32:13
URL: http://mizzbehave.blogg.se/
Postat av: linaa

gör mig sällskap i östhammar när ja flyttar dit:D

2009-09-17 @ 17:49:39
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/

Skriv nån trevlig kommentar genast:

Namn:
tryck här om du vill bli ihågkommen ;)?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg, skriv då din adress till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0