- jag är duktig !

Jag tycker helt enkelt jag är duktig jag . Det måste man få tycka ibland oxå .  Jobbar och sliter och har två jobb , men visst så har man klagat på att det vart mycket jobbande . Men det är det värt sen när lönen dyker upp på kontot.
Dom här två veckorna så har man inte gjort mer än att jobbat , men jag är den som försöker pressa mig själv så mycket som det går . Jag vet inte varför. Visst det är inge bra att slita ut sig totalt .  Man har vart där en gång tidigare när man slet ut sig totalt och så fort nån sa bu åt en så lipade man . Rätt sjukt hur kroppen reagerar .  Men dit vill jag verkligen inte komma igen , då mådde man verkligen inte bra . Och det tar tid att återhämta sig . Men jag gillar helt enkelt och jobba och kunna försörja sig själv helt och hållet och kunna stå på sina egna ben . Jag kan nästan säga att jag alltid stått på mina egna ben och håller mig till mina pengar jag har . Visst att man lånat nån enstak gång men jag gillar verkligen inte att låna pengar av folk hit och dit .

Tycker det är så fel att folk flyttar till eget och sen så kan man inte försörja sig själv utan att ens päron ska stå och betala för en . Bara att växa upp och ta hand om sitt egna liv . Men visst så finns det ju vissa skäl till att det kan bli så att man behöver hjälp med pengar .
Pengar är nästan allt numera . Har man inga pengar kan man inget göra . Rätt sjukt att det ska behöva vara så . JAg själv tycker inte man blir lyckligare med pengar , men själklart så underlättar det väldigt mycket . Det går att spekulera långt i det ämnet.


Idag på willys så satt man själv i kassan efter två dagar som jag haft hjälp bakom mig , det gick jätte bra tycker jag . Men visst att man är osäker på alla PLU-nummer för all frukt och grönt . Men som tur så finns alla nummer i en "lathund" som sitter vid kassan .
Idag så hände en lite rolig sak som jag knappt visste om jag skulle skratta eller gråta åt . Ingen hade sakt att första rullbandet rullade av en "fotpall" som finns under kassan. Som jag bara trodde var till stöd för benen . Men där satt jag och sen helt plötsligt fick jag inge stopp på rullbandet och det bara åkte iväg hur många varor som helst igenom kassa scanern. Jag fick nästan panik och där satt man och undrade vad som händer . Annars så går den automatiskt och stannar med hjälp av en sensor .
Lite svårt att förklara såhär , men ni kanske förstår ändå .  Men nu så har man lärt sig någe iaf .


Nu ikväll händer inte så värst mycket , förutom att jag håller på och tvättar nu . Blev cirka 4 timmars sömn inatt så man är rätt mör i kropp och huvud . Sista dan för veckan imorn äntligen . Men man ska aldrig säga aldrig . Men jag vill verkligen vara ledig nu över helgen . Få fixa hemma som vanligt som har fått blivit drabbat för man inte haft nån ork . Kanske åker ner en eller två öl i helgen . Får se vad som styrs .


åter till tvätten !

Kommentarer
Postat av: linaa

gå in på blogg.cfshundkontakt.se

2009-02-20 @ 12:58:31
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/

Skriv nån trevlig kommentar genast:

Namn:
tryck här om du vill bli ihågkommen ;)?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg, skriv då din adress till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0