på bondvischan.

Nu så sitter man hemma här hos min moster i Fellingsbro alldeles ensam i huset. Moster har åkt iväg för att jobba och mina kusiner är i skolan än så länge . Så jag satte mig vid datan istället och kolla runt . Dom kommer inte hem förs vid 5 tiden .
Det är rätt skönt att bara göra ett avbrott i vardagen och åka iväg och umgås med nära&kära lite . Blir alldeles för sällan som sakt.
Funderar på om ja ska vara lite snäll och städa lite eller bara plocka undan lite tills moster kommer hem . Skulle nog vara uppskattat . Vet inte annars vad ja ska hitta på . Kolla på tv orkar man inte göra hela kvällen :)
Är lite avis på dom , dom åker nämligen till kreta på onsdag natt en vecka . En semester i någe varmt land skulle inte sitta fel just nu . Blir nog ingen utomlands resa för min del nu i sommar när man ska jobba . Får se om det blir någon resa i höst nånstans , eller om man ska åka ner till vårat hus i spanien kanske ? . Det var ett tag sen man var nere i huset där .
Det är så mycket man vill göra nu känns det som , men allting ska ju kosta massa pengar , och den ekonomin har man ju inte direkt . Var skilland när man bodde hemma . Då hade man varje månad ett antal tusen och röra sig med . Men nu så har man ju begränsad ekonomi nu när man ska betala räkningar osv.
Ett heltids arbete skulle inte vara helt fel , men samtidigt så vill man ju inte byta jobb heller när man trivs så himla bra på det jobbet man har . Och det känner jag som att det är viktigare att man trivs än att få någe annat jobb som man vantrivs med.

Lite sol fick vi allt idag , känns positivt . Har ju vart så sjukt dåligt väder dom senaste dagarna . Så idag så käkade moster och jag ute i solen på tomten . riktigt mys det ! Skönt när man kan sitta ute och äta och framförallt är det skönt att man kan äta med någon . Det värsta med att bo själv är ju att äta själv . Inte ens kul att laga mat till sig själv och sitta och äta för sig själv . boring boring!

Ska man kanske ta sig ett ryck här kanske ? .. funderar nästan på det ..

vi höres  ! ;D

Kommentarer

Skriv nån trevlig kommentar genast:

Namn:
tryck här om du vill bli ihågkommen ;)?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg, skriv då din adress till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0