hmm?



Faan vilken jäävla seg dag det det har vart idag , har inte gjort direkt så mycket idag . Morsan kom förbi vid ett idag och hälsade på en snabbis . Hon var i stan idag igen , men nu så var hon hos sin sjukgymnast .
Kan väl hålla med om att det känns lite tomt nu förtiden när man inte har nån i sin familj i närheten , utan det känns som sin familj är rätt utspridd . Morsan i linköping och pappa och syrran och brorsan i uppsala och jag här i örebro .
Men det är väl sånt man får leva med . När morsan bodde här i örebro så hade man ju sin trygghet på ett sätt att man alltid hade henne här , men nu så är det inte så längre. Farsan har ju nästan alltid bott långt ifrån så man är ju rätt van. Man har väl egentligen inte känt efter helt och hållet hur det är att inte ha nån av sina föräldrar nära sig , för man har så mycket annat för sig hela tiden oftast . Men det är t ex sånna här dagar man tänker lite extra på sånt.
Visst det är ju klart man klarar sig alltid , det finns ju telefon. Men på ett sätt så vill man ha nån nära sig även fast man inte bor med dom .


Sen börjar man ju även känna lite för sommarn hur den kommer bli , som dom flesta vet antar jag så ska jag ju till Gräsö som ligger på en  Ö utanför Uppsalas kust mot Stockholms skärgård och jag ska jobba på en Camping på deras restaurang . Jag trivs verkligen där ute det kan ja inte säga någe om . Men att lämna alla här hemma i Örebro är väl det svåraste . Att man inte kommer kunna träffas på 2½ - 3 månader känns väl sådär . Men som sakt jag kommer ju att komma hem .  Gräsö för mig känns som en "tillflykts ort"  , det är just att bara få komma iväg och kunna tänka lite på sig själv ibland , det är sällan det blir att man tänker på sig själv . Jag kan koppla av och samtidigt så ska man jobba .
Innan man åker iväg så ska ja försöka dra ihop den närmaste vänskapskretsen och dom som betyder och festa ihop . Det är snart mindre än en månad tills jag åker .
Jag är en sån människa som behöver tid för mig själv ibland , det är så jag funkar . Då är det här det bästa sättet att få åka iväg över nån månad och bara få rensa allt som man funderar över .
Jag har kännt mig bra länge nu att man inte vart på någe bra humör , vet väl egentligen inte vad det beror på riktigt . Vet väl vissa saker vad det beror på men inte allt , man kan väl bara hoppas man får svar på sina frågetecken som finns !

Det finns så mycket mer man skulle vilja skriva och ta upp men samtidigt så kan man ju inte blotta sitt liv för alla .

Dags imorn för lite woork , har nu vart ledig några dagar och det bara kryper i kroppen och man blir så jävla rastlös. Tycker verkligen inte om att gå hemma för länge man blir ju helt knäpp .!

jaha ? .. kanske dags att fixa till sig för att lägga sig sen och kolla på tv om det finns nånting och kolla på !

byebye



Kommentarer
Postat av: Linnea

Härlig blogg! :)

2008-05-09 @ 11:17:08
URL: http://paralysed.blogg.se
Postat av: Katta

Vet inte alls när jag kommer till Örebro igen. Längtar ganska mycket, så dit vill jag =)
Men jag hojtar till så jag får träffa dig =)

2008-05-10 @ 09:22:30
URL: http://meanballerina.blogg.se

Skriv nån trevlig kommentar genast:

Namn:
tryck här om du vill bli ihågkommen ;)?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg, skriv då din adress till din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0